Online bestedingen groeien in het eerste half jaar met 17% naar € 9,53 miljard

Nederlandse consumenten geven in de eerste helft van dit jaar € 9,53 miljard uit aan online aankopen van producten en diensten. Dit betekent een groei van 17,2% ten opzichte van vorig jaar, toen er in de eerste zes maanden € 8,13 miljard online werd besteed. Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland. Dit onderzoek wordt door GfK uitgevoerd, in opdracht van Thuiswinkel.org, en mogelijk gemaakt door PostNL.

Van de € 9,53 miljard aan online consumentenuitgaven is € 5,10 miljard (+24,7% ten opzichte van HY1 2015) besteed aan de aankoop van producten, zoals telecom, elektronica en kleding. De overige € 4,44 miljard (+9,6%) is uitgegeven aan de online aankoop van diensten, zoals vliegtickets en (nieuw) afgesloten verzekeringen.

De verwachting is dat de groei van bestedingen via het online kanaal zich in de rest van het jaar voortzet en dat de online omzet over 2016 de € 19 miljard ruimschoots passeert.

Lees hier het hele artikel.

Share This