We leven in een wereld waarin de consument het voor het zeggen heeft. Onder meer dankzij de transparantie die wordt gecreëerd door zoekmachines en vergelijkssites, kan hij steeds makkelijker kiezen waar hij zijn producten of diensten vandaan haalt. Voor retailers is het daarom nu zaak dat zij klanten weten te winnen of te behouden via het bieden van een uitstekende klantervaring. Volgens de expertgroep Experience Management van onderzoeksplatform ShoppingTomorrow is dit cruciaal voor het voortbestaan van webwinkels.
Toch laten veel ondernemers op dit gebied de bal nog weleens vallen. “Vooral de legacy, organisatorische silo’s of het gebrek aan focus op wat consumenten echt willen, staan de benodigde innovatie en radicale vernieuwing in de weg”, aldus Heini Withagen, Founder & CTO van Mirabeau en een van de twee voorzitters van de expertgroep Experience Management. Zijn medevoorzitter, Michel La Pierre, Founder en CEO van Peoples Minds vult aan: “Via ons unieke 4C-model bieden wij retailers de helpende hand door op basis van de drie belangrijkste competenties gecombineerd met drie impactvolle criteria strategisch advies en praktische inzichten te geven.”
Consumer excellence
Om als retailer op succesvolle wijze klanten centraal te stellen zijn er drie elementen waarmee rekening moet worden gehouden. Zo moet er worden gekeken naar de belangrijkste trends en veranderingen op het gebied van consumentengedrag, de impact van de economie op de bedrijfsvoering en de invloed van technische innovaties op consumentenervaringen.
Lees hier het hel artikel.