Onderzoek naar post-corona shoppen: wat verwacht de consument van de fysieke winkel?

Wat wordt de rol van de fysieke detailhandel in het post-corona retaillandschap? Consumenten hebben de stenen winkels tijdens de lockdown gemist, blijkt uit onderzoek van Snap Inc. en Foresight Factory, maar zijn ook meer gaan verwachten op het gebied van technologie, service, gemak en veiligheid.

Belangrijke uitkomsten uit het onderzoek zijn o.a. dat shoppers bij een post-COVID terugkeer naar fysieke retail, op zoek zullen gaan naar de sociale en tastbare ervaringen die ze hebben gemist in het afgelopen jaar, gecombineerd met het gemak en de veiligheid van online winkelen. De helft van de wereldwijde consumenten

hebben het sociale aspect van winkelen in de winkel gemist sinds het begin van de pandemie. Retailers moeten zich voorbereiden op de virtuele economie 1 op de 2 consumenten wereldwijd zou overwegen een virtueel product te kopen, wat duidt op een aanzienlijke uitbreiding van de virtuele economie in het komende decennium. De exclusiviteit die NFT’s (Non-Fungible Token: een niet-inwisselbaar, onvervangbaar eigendomscertificaat) bieden, zal in toenemende mate een belangrijke USP zijn voor virtuele producten, die consumenten de kans bieden om unieke stukken te bezitten, ongeacht hun fysieke bestaan.

Download en lees hier het hele onderzoek

Share This