Nederlandse consumenten verwachten over vijf jaar een groter deel van hun aankopen online te doen dan vorig jaar. Dat blijkt uit onderzoek van GfK in opdracht van ShoppingTomorrow, onderdeel van Thuiswinkel.org.
Uit het onderzoek blijkt dat Nederlandse consumenten verwachten over vijf jaar 40 procent van hun aankopen online te doen. In tegenstelling tot vorig jaar waarin consumenten aangaven 37 procent van hun uitgaven online te doen in 2025.
Het verschil komt waarschijnlijk doordat consumenten nieuwe online ervaringen hebben opgedaan tijdens de tweede lockdown en er een stijging is geweest in het aantal online kopers.
Uit het onderzoek blijkt verder dat bijna twee derde van de consumenten aangeeft dat de coronapandemie ervoor heeft gezorgd dat de zoektocht naar een product of dienst vaker online of digitaal plaatsvindt dan in de periode voor de COVID-19-uitbraak. 27 procent geeft aan dat de coronacrisis ervoor heeft gezorgd dat zij nu de fysieke winkel voor de online winkel van een retailer voor deze zoektocht heeft ingeruild.
Lees hier het hele consumentenonderzoek van ShoppingTomorrow