Online consumentenbestedingen groeien in het 1e halfjaar van 2015 met 18,4%

87% van de Nederlanders heeft in het eerste halfjaar ten minste 1 online aankoop gedaan

Nederlandse consumenten geven in het eerste halfjaar van 2015 € 7,96 miljard uit aan online aankopen van producten en diensten. Dit betekent een groei van 18,4% ten opzichte van vorig jaar, toen er in het eerste halfjaar € 6,72 miljard online werd besteed. Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland. Dit onderzoek wordt door GfK uitgevoerd, in opdracht van Thuiswinkel.org, en mogelijk gemaakt door PostNL.

Het totale online kanaal groeit (in €) in het eerste halfjaar met 18,4% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Van de bijna € 8 miljard online consumentenuitgaven* is € 3,91 miljard (+19,1%) besteed aan de aankoop van producten zoals telecom, elektronica en kleding. De overige € 4,05 miljard (+17,6%) is uitgegeven aan de online aankoop van diensten, zoals vliegtickets en (nieuw) afgesloten verzekeringen.

 

Share This