‘Een op de tien consumenten is unbrandable’

Een groeiende groep consumenten verlangt authenticiteit, transparantie en eerlijkheid van de producten die ze kopen. Deze categorie vertegenwoordigde vroeger zo’n één procent van het totaal. “Nu is het zo’n tien procent”, zegt merkactivist Adam Stone in het oktobernummer van RetailTrends.

Stone, voorheen reclameman, beschrijft in het boek Unbrandable hoe merken en retailers deze nieuwe, gewetensvolle consument kunnen bereiken. “Zij hebben geld te besteden, dus ze verdienen het om gehoord te worden”, stelt hij.

In-N-Out Burger en Nudie Jeans zijn twee voorbeelden van retailers die laten zien hoe het moet. Deze retailers hebben groei nooit bovenaan het verlanglijstje gezet en zijn trouw gebleven aan de voorkeuren van klanten uit hun directe omgeving, waarmee ze rechtstreeks in contact staan. Dat is volgens Stone de sleutel van de deur naar de nieuwe concept. “Als je uitgangspunt is dat je de grootste in de wereld wilt worden, dan ben je bij voorbaat niet authentiek. Zoek een niche. Dat is waar je moet zijn.”

Lees hier het hele artikel.

Share This