Onze beurs website: Garden Preview

‘Aantrekkende economie helpt middelgrote steden niet’

In de vijf steden met de meeste winkelleegstand zal die de komende jaren verder toenemen. “Belevenis is belangrijker geworden en grote steden hebben daarom een grotere aantrekkingskracht”, zegt Gertjan Slob van Locatus tegenover NOS. Het Limburgse Geleen heeft volgens Locatus met 24,6 procent het grootste percentage leegstaande winkels. Daarna volgen Rijswijk, Kerkrade, Hoogvliet en Schiedam met […]

Lees meer

‘Fysieke winkelstraat krijgt volgend jaar comeback’

In 2017 keert het tij voor de fysieke winkelstraat. De omzet in de detailhandel groeit komend jaar naar verwachting met 2 procent, onder meer doordat winkelstraten versterking krijgen van nieuwe ketens. Voor 2017 staan de economische signalen op groen, blijkt uit onderzoek van het economisch bureau van ING. Er is meer werkgelegenheid, hogere koopkracht en […]

Lees meer

‘Generatie Z geeft voorkeur aan fysieke winkel’

Twee op de drie jonge consumenten winkelt het meest in de fysieke winkel. Daarnaast komt nog eens 31 procent van generatie Z zo nu en dan in de winkel. Dat betekent dat 98 procent van deze groep fysiek winkelt, concludeert IBM uit onderzoek onder ruim vijftienduizend consumenten tussen de 13 en 21 jaar uit zestien […]

Lees meer

‘Meer dan helft retailverkopen straks digitaal beïnvloed’

Van alle Europese detailhandelsverkopen zijn in 2021 bij 55 procent ‘digitale touchpoints’ betrokken. In het grootste deel daarvan gaat het om winkelverkopen die voorafgaand digitaal zijn beïnvloed, schrijft Forrester Research in een voorspelling over de Europese retailmarkt voor de komende drie jaar. De totale digitaal beïnvloede retailomzet in de Europese Unie komt volgens Forrester uit […]

Lees meer

‘Nederland wordt groeikanon in e-commerce’

Nederland behoort de komende jaren tot de snelst groeiende markten op het gebied van online retail. De gemiddelde groei wordt verwacht op veertien procent per jaar, blijkt uit een rapport van betaalbedrijf Worldpay. In ons land wordt in 2021 naar verwachting voor 36 miljard euro online verkocht. Die groei wordt volgens het onderzoek vooral gestuwd […]

Lees meer

‘Nederlandse consument wil betalen voor geweldige retailervaring’

Traditionele loyaliteitsprogramma’s waarbij klanten bijvoorbeeld punten sparen voor korting zijn verouderd en klantonvriendelijk. Consumenten willen op een meer diepgaande en betekenisvolle manier waarde uitwisselen met hun favoriete retailer. “En de meesten willen daarvoor betalen”, zegt retailfuturist Doug Stephens in het aprilnummer van RetailTrends. Lees hier het hel artikel.

Lees meer

‘Non-food houdt groeitempo volgend jaar vast’

De Nederlandse non-foodsector ziet zijn omzet dit jaar met 3,7 procent groeien. Voor volgend jaar kunnen retailers in deze branche rekenen op een groei van 3,4 procent. Die verwachting spreekt de Rabobank uit in een sectorprognose. De omzetgroei is grotendeels het gevolg van een grotere afzet. Zo neemt het volume dit jaar met 2,4 en […]

Lees meer

‘45 procent van de Nederlandse consumenten winkelt liever in een ‘sfeervolle’ fysieke winkel dan online’

45 procent van de Nederlandse consumenten winkelt liever in een ‘sfeervolle’ fysieke winkel dan online. Dat blijkt uit een internationale enquête van Mood Media, die door duizend Nederlanders werd ingevuld. Door de juiste combinatie van muziek, visuele prikkels en geur verwacht veertig procent van de respondenten langer in een winkel te verblijven. 56 procent zegt eerder […]

Lees meer

‘Consument vindt vrije parkeerplek belangrijker dan prijs’

Het gemak om een vrije plek te vinden is de belangrijkste factor van parkeertevredenheid. De vindbaarheid van parkeerplaatsen verslaat daarmee de hoogte van het parkeertarief. Dat blijkt uit onderzoek van de Erasmus Universiteit Rotterdam en Yellowbrick onder bijna tienduizend Nederlanders die mobiel parkeren om het winkelen. 95 procent van ondervraagden beoordeelt de parkeerervaring met een […]

Lees meer