Onze beurs website: Garden Preview

Consumentenonderzoek 2019

Een interessant gegeven is dat mensen verwachten dat ze in het jaar 2024 bijna 38% van hun aankopen online doen. De groei online zet door maar vlakt wel wat af. De belangrijkste drijfveer is het gebruik van de mobile telefoon; twee derde van alle mensen gebruikt de mobiel hier nu al voor. Mensen schakelen gemakkelijk […]

Lees meer

De Tuintrends van 2020

Tuinbranche Nederland presenteert de drie tuintrends van 2020: Inner Retreat, Blended Cultures en Street Savage. De trends zijn vertaald naar drie voorbeeldtuinen die laten zien dat duurzaamheid, biodiversiteit en watervriendelijkheid ook eigentijds vormgegeven kunnen worden. Overtollig regenwater loopt snel weg (geen plasvorming), er is volop ruimte voor groen (ook fijn voor vlinders, vogels en insecten) […]

Lees meer

Direct-to-consumer; Partner of duivel voor de retail?

Wanneer een merk zijn producten rechtstreeks aan de consument verkoopt, zonder tussenkomst van multibrandwinkels, is sprake van ‘direct-to-consumer’. Een combinatie van beide komt steeds vaker voor. Het schoenenmerk Van Bommel verkoopt sinds 1734 herenschoenen via multibrandwinkels en begon een aantal jaren terug directe verkoop via een webwinkel. Merken kunnen direct-to-consumer ook als enige strategie hanteren. […]

Lees meer

Aandeel cross-border e-commerce groeit Europees naar 25% van totale e-commerce

In februari van dit jaar publiceerde de Europese Commissie een studie naar de ontwikkeling van cross-border e-commerce in Europa. Hieruit blijkt onder meer dat het grensoverschrijdend online shoppen in Europa de komende jaren steeds populairder wordt. In dit artikel geven we een overzicht van de belangrijkste resultaten uit het bijna 400 pagina’s tellende rapport. Lees […]

Lees meer

Groei voor Retail in 2019 en 2020, maar speelveld is complex

Ondanks een opnieuw dalend consumentenvertrouwen in december, wordt ook in 2019 en 2020 een positieve ontwikkeling verwacht van de Nederlandse detailhandelssector. ABN Amro gaat voor beide jaren uit van een groei van 2 procent. Dit komt echter wel neer op een vertraging ten opzichte van de groei in 2018, meldt de bank in zijn Stand […]

Lees meer

Winnaars en verliezers van de extreme zomer van 2018

Het warme weer is dit jaar goed voor de verkoop van tuinproducten blijkt uit een recent rapport van ABN-Amro. Binnen de doe-het-zelf-sector groeiden de verkopen van tuinproducten tot en met oktober met bijna 13%: veel sneller dan bijvoorbeeld de verkoop van deuren en kozijnen of elektra. In de maand juli specifiek steeg de omzet vanuit […]

Lees meer

CBS: Ouderen kopen vaker online

Wie denkt dat ouderen nooit iets online kopen, die heeft het volgens de cijfers van het Centraal Bureau van de Statistiek mis. Uit onderzoek blijkt namelijk dat ouderen, de groep van 65 plus, steeds vaker online een aankoop doet. Het aandeel van de ouderen dat minstens een keer in het jaar online iets koopt is […]

Lees meer

Consumenten: over vijf jaar wordt 23% van de home & garden aankopen on-line gedaan

De komende vijf jaar zal de Nederlandse consument alleen maar meer online gaan besteden en ook home & garden-artikelen worden steeds vaker via internet besteld. Dit blijkt uit het GfK Consumentenonderzoek, dat in samenwerking met ShoppingTomorrow is uitgevoerd. Volgens de ruim duizend ondervraagde consumenten wordt bijna een kwart van de artikelen in 2023 bij webwinkels […]

Lees meer

Intratuin sluit steeds meer winkels aan op webshop

Intratuin heeft voor de lancering van zijn webwinkel gekozen om orders vanuit de winkels te laten verzenden. Voor het einde van dit jaar zijn zo’n veertig van de in totaal 52 tuincentra in ons land aangesloten, zegt manager e-commerce en online marketing Elise de Bruin tegenover Cusomer First. Lees meer

Lees meer

“Fysieke winkel levert 37% meer online traffic op”

Retailers met fysieke winkels trekken meer online bezoekers en nieuwe klanten en verhogen hun merkbewustzijn in de omgeving. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek van brancheorganisatie ICSC, waarvoor onder meer ruim achthonderd winkelopeningen- en sluitingen zijn geanalyseerd. De opening van een fysieke winkel leidt gemiddeld tot 37 procent meer verkeer naar de website van een […]

Lees meer