De kracht van dichtbij: 60% van alle aankopen vindt over 5 jaar lokaal plaats
Consumenten kopen steeds vaker lokaal. Ook het online shoppen groeit gestaag. Binnensteden veranderen steeds meer in multifunctionele gebieden waar winkelen, wonen, horeca en cultuur elkaar versterken. Vanuit die mix groeit de kern uit tot een plek met een...
“Wij geloven nog altijd in fysieke retail, maar wel met de huidige behoeftes van de consument”
Na een ingrijpende verbouwing opende Kees Smit Tuinmeubelen op maandag 19 december zijn deuren van de nieuwe Experience Store XXL in Venlo. De van origine Twentse tuinmeubelspecialist strijkt met wederom een zichtlocatie neer aan de A73; ter hoogte waar de snelweg...
Winkels lopen veel omzet mis door personeelstekort
Winkels lopen veel omzet mis als ze door personeelstekort op bepaalde dagen of tijdelijk dicht zijn. Ruim een derde van de klanten (36 procent) gaat ergens anders naartoe. Bij jongeren is dat 44 procent. Dat blijkt uit onderzoek van Q&A Insights & Consultancy...
Minder verkopen detailhandel in derde kwartaal ondanks omzetstijging
De detailhandel zette in het derde kwartaal van 2022 ruim 4 procent meer om dan in dezelfde periode een jaar eerder. Deze toename komt door hogere prijzen. Het volume (de omzet gecorrigeerd voor prijsstijgingen) nam met bijna 4 procent af. Bij drogisterijen en...
Baanbrekende EU-regels voor onlineplatforms treden in werking
Woensdag is de verordening digitale diensten (DSA) van kracht geworden, een baanbrekende nieuwe set EU-regels voor een veiligere onlineomgeving met grotere verantwoordingsplicht. Onlineplatforms hebben drie maanden de tijd (tot 17 februari 2023) om het aantal actieve...